Skip to the content

Dynamics 365 Business Central 18

Automatiseret justering af kostpriser

Igennem en assisteret opsætning er det nu blevet nemt selv at automatisere en justering af kostpriserne på vareposterne igennem en jobkø. Foruden automatiseringen i denne proces er fordelen ved denne opgavekø, at der ikke bliver taget på Business Centrals ydeevne såfremt at denne køres udenfor virksomhedens arbejdstid.

 

Tilretning af dimensioner ved forkert bogføring

Forkerte bogføringer med dimensioner har ikke været nemme at rette. Det er nu muligt at ændre, fjerne og tilføje dimensioner til finansposter i tilfælde af fejl. Dette gøres fra listen af finansposter hvor en knap er tilføjet, så dimensioner nu nemt kan korrigeres efter bogføring.

 

Bedre navigering fra kontakt til debitor

Det er nu nemmere at navigere fra en kontakt til debitoren. På kontakten ses desuden en interaktionslog, så tidligere ordrer og andre dokumenter også vises. Microsoft har desuden gjort det nemmere at danne et overblik ved at øge mængden af visuelle data i den såkaldte murstensvisning.

 

Bedre kontrol og styring af dimensioner

Dimensioner og dimensionsværdier på stamdata kan nu bedre kontrolleres. Nu tilføjes muligheden for at låse valg af dimensioner, så enhver dimension og den underliggende dimensionsværdi ikke kan vælges på stamdata.

 

Varianter i produktion

Ved produktion er det nu muligt at angive varianter af varer. I praksis betyder dette, at man som virksomhed undgår at oprette flere varenumre til næsten identiske varer som skal produceres. Dette opsættes på styklisterne.

 

Forbedring af Business Central Web-klient

Konstant forbedring af web-klienten, for at opnå en bedre brugervenlighed. Dette er en løbende proces som Microsoft konstant arbejder på.

 

Tjekliste til opsætning af Business Central på egen hånd

Ved opsætningen af Business Central og de tidligere NAV versioner har en konsulent været påkrævet for størstedelen af alt opsætningen. Microsoft introducerer nu tjeklister ved opsætning af Business Central, så I selv kan komme i gang med den nyeste version.

 

Opslag på låste felter

Microsoft gør det nu muligt at navigere videre til data på låste felter. Eksempelvis vil det på en bogført faktura nu være muligt at trykke på debitorens navn og navigere videre til debitoren. Dette var førhen kun muligt på ikke bogførte dokumenter og ulåste felter som f.eks. debitor nummeret.

 

Print dokumenter til enheder i skyen via mobil og tablet

Er du på farten og ønsker at printe et dokument fra din telefon eller tablet, kan dette nu lade sig gøre fra Business Central appen, så længe printeren er opkoblet til cloud.

 

Nem migrering til cloud

Kører du på en Business Central version 14 eller nyere on-premises stiller Microsoft nu et migreringsredskab til rådighed, så det bliver nemmere at opgradere til en Business Central cloud løsning.

 

Simpel integration mellem Business Central og Dynamics 365 Sales

Som sælger er det vigtigt altid at kunne se lageret på varerne. Derfor har Microsoft nu gjort samspillet mellem Business Central og Dynamics 365 Sales endnu bedre, så en synkronisering mellem disse er nemt at opsætte. Med denne opsætning kan data tilgås i begge systemer.

 

Udvidet information for lot- og serienumre

Visse brancher har brug for lot- eller serienumre. Funktionen i Business Central udvides nu, så der kan angives tekst og dermed videreformidle information om de forskellige lot- og serienumre.

 

Ændring af printer inden udskrivning af rapport

Som noget nyt kan brugerne i Business Central nu ændre printer inden, at de udskriver en rapport.

 

Integration mellem Word og Business Central

Formidling af dokumenter til flere modtagere bliver nu endnu nemmere. For at personliggøre dokumentet kan data nu trækkes fra Business Central og indsættes i Word så det passer til den enkelte modtager.

 

Stregkoder til Business Central Cloud

Microsoft har i samarbejde med IDAutomation Inc. gjort det standard og endnu nemmere at designe samt få stregkoder med i sin rapporter.

Kontakt os

Tlf.:  + 45 70 20 55 80. Telefonen er åben mandag til torsdag mellem kl. 8.00 og 16.00 samt fredag fra 8.00 til 15.30.